הודעה לעיתונות                                                                                             18.3.2020               

 

טענות רשתות השיווק כי החקלאים הם שמעלים מחירים אינן נכונות:

כדאי שיבדקו את עצמן

 

לדברי מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות, רשתות השיווק, כתמיד, מעלות מחירים לצרכנים ומתגוננות בתקשורת בכך שההעלאה מיועדת לכיסי החקלאים.

כמובן שהצהרות אלה אינן נכונות.

אם רשתות השיווק היו מוותרות על עמלה על עמלה בשיעור של כ-28% שהן נוטלות לכיסן, אפשר היה לשווק במחירים ראויים לכל נפש לאוכלוסייה בישראל ובתנאים אמיתיים של היצע וביקוש.

החקלאים פגשו את משבר הקורונה כשם חבולים וסובלים ממדיניות משרדי החקלאות והאוצר, שבשנים האחרונות פתחו ביבוא פרוע וחסר אחריות בעיקר מטורקיה וחיסלו לא מעט חקלאים, מגדלי ירקות ופירות, שצמצמו שטחים ונותרו חסרי כול.

צעדי היבוא לא הוזילו את המחירים לצרכנים, ורק היבואנים התעשרו.