לרגל הכניסה לתוקף של חוק סימון ארץ המקור, גם במכירה מקוונת, ובעקבות קמפיין משרד החקלאות: ערך משרד החקלאות סקר בתקופת המלחמה, בו נלמד כי 85% מהציבור מעדיפים לרכוש תוצרת חקלאית מקומית.
חובת הסימון חלה כבר מסוף חודש דצמבר 2023 על פירות וירקות טריים, מוצרי חלב, בשר טרי (עופות, בשר בקר) ודגים, והיא מחייבת גם בפלטפורמות המכירה המקוונות מ-24.2.2024.
עוד לפני כניסתו של החוק לתוקף, סמוך לפרוץ מלחמת חרבות ברזל וכדי לחזק ולעודד צריכה של תוצרת חקלאית ישראלית, פנה באופן יזום מנכ"ל משרד החקלאות, אורן לביא, בבקשה אישית לכלל רשתות השיווק, לסמן עצמאית תוצרת חקלאית ישראלית, כדי לשקף זאת לצרכנים. חלק מהרשתות נענו לבקשה והחלו לסמן לפני כניסתו לתוקף של החוק.
בחודש דצמבר האחרון, עם כניסתו לתוקף של חוק סימון ארץ המקור על תוצרת חקלאית טרייה הנמכרת בתפזורת, עלה קמפיין של משרד החקלאות, שמלווה אותו ילדה חמודה וחייכנית שמעדיפה לקנות "רק ישראלי".
ממשרד החקלאות נמסר, כי במדגם אקראי ומייצג, שנערך לאחר תום הקמפיין בקרב כ-500 גברים ונשים בגילאי 25 ומעלה מהמגזר היהודי במדינת ישראל (לא חרדי), נמצא כי בעקבות הקמפיין 87% חושבים כי נושא סימון ארץ המקור של התוצרת המקומית רלוונט מאוד בימים אלה. 85% מהנשאלים מעידים על עצמם ככאלה שיעדיפו לרכוש תוצרת חקלאית טרייה מקומית על פני תוצרת מיובאת. 34% יעדיפו תוצרת מקומית אם מחירה יהיה זהה לזה של התוצרת המיובאת 14% נוספים יעדיפו תוצרת מקומית גם אם מחירה יהיה זהה לזה של התוצרת המיובאת, ו-14% נוספים יעדיפו תוצרת מקומית גם אם מחירה יהיה גבוה בכל פער מזו של התוצרת המיובאת.