לארגוני מגדלי הירקות והפירות נודע: שרי האוצר והחקלאות נערכים לייבא בחודשים הקרובים כ-50,000 טונות ירקות ופירות ללא מכס, ללא היוועצות והידברות עם החקלאים ונציגיהם ובניגוד להתנגדות הנחרצת לרפורמה המוצעת בחקלאות מקיר לקיר

 

מארגוני המגדלים נמסר, כי שרי האוצר והחקלאות מזלזלים בחקלאים ולמעשה בזים לפנייתם המשותפת של 18 חברי כנסת מהקואליציה, שפנו וביקשו משרי האוצר והחקלאות שהרפורמה תקודם רק בהסכמות עם החקלאים.

בידיעה, שהתפרסמה אתמול בתקשורת, נאמר בלגלוג כי באוצר סבורים שחברי הכנסת מהקואליציה, שחתמו על המסמך המשותף וקראו לשינויים בהסכמה, מבקשים בסך-הכול להגיע להישגים בתחומים אחרים החשובים למפלגותיהם, וכי לבסוף יוותרו על התנגדותם בנושא הרפורמה בחקלאות.

מזכירי הארגונים, מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות, וירון בלחסן, מזכיר ארגון מגדלי הפירות, מוסרים כי הידיעה על היבוא הצפוי הפתיעה אותם וכי לא התייעצו עם נציגי החקלאים לגבי סיכוי למחסור כלשהו הצפוי בעת הקרובה והמצריך יבוא מחו"ל. הבהלה לייבא מראה שזה יותר צעד המציג כוחנות מול החקלאים ומול כל העומדים לצידם בצדקתם.

עוד הוסיפו מזכירי הארגונים, כי לא ברור הזלזול שמגיע ממסדרונות האוצר וההתלהבות להטיל רפש על מגזר שלם, חרוץ ויצרני, שדבק באחיזתו בגבולות הארץ ומספק את ביטחון המזון הטרי לציבור במשך כל השנה. אנו טוענים, הוסיפו, כי צעד זה רק יעשיר את היבואנים, ייתן מכה נוספת לחקלאות ולחקלאים ולא יתרום להוזלת מחירים לאוכלוסייה בישראל.