מפגש מגדלי תבלינים מיישובי גוש קטיף

אלי מוגרבי

לאחר כחודשיים מההינתקות מיישובי גוש קטיף, יזמו במשותף שולחן מגדלי התבלינים, בראשות אנה מלר, חברת אגרקסקו וארגון מגדלי ירקות מפגש של כ-25 מגדלי תבלינים מגוש קטיף ובני/ות זוגם, חברי שולחן המגדלים של חברת אגרקסקו.

 

המגדלים הגיעו מכל קצות הארץ, מחיספין ברמת הגולן, לשם הגיעו חלק ממתיישבי נצר חזני, מחפץ חיים, מעין צורים ומאתר הקראווילות בניצן.

 

אנה מלר הדגישה בפני המשתתפים את חשיבותם של מגדלי התבלינים מהגוש, שחסרים כיום בענף, במיוחד בתחום התמחותם העיקרי, בגידול עירית. אנה ציינה, כי כיו"ר שולחן התבלינים עשתה כל מאמץ, כולל פגישות עם מנכ"ל משרד החקלאות, על-מנת שמגדלים אלה ימשיכו לעבוד בענף.

 

שלמה תירוש, מנכ"ל אגרקסקו, הבטיח שהחברה תעמיד את כל הידע והניסיון שברשותה כדי להבטיח את חזרתם של מגדלי התבלינים מגוש קטיף לעשייה חקלאית ופורחת. החברה מבטיחה שימשיכו ליהנות מהתנאים ומההסכמים הקיימים למשך שנתיים נוספות.

 

מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות, איחל הצלחה למגדלי התבלינים בגוש קטיף, למרות השנה הקשה שעברה על מתיישבי הגוש. נקווה, ציין מאיר, כי לאחר שיתמקמו בביתם הקבוע יחזרו המגדלים לענף התבלינים, וארגון מגדלי ירקות יסייע בכל תחום שיתבקש.

 

נציגת המגדלים, אביבה כהן, הודתה על היוזמה הברוכה של המפגש, שהיה גם חברתי, כאשר המגדלים נפגשים סוף-סוף יחד לאחר פרידה של כחודשיים. לאחר שהתקשורת הפסיקה לעסוק בגוש קטיף, ציינה אביבה, הם שמחים שחברת אגרקסקו, שולחן מגדלי התבלינים והארגון לא שכחו אותם. הדבר מראה על אכפתיות, והם מרגישים בערב זה כמו משפחה אחת גדולה. גם היא הביעה תקווה, כי יוכלו לחזור לענף לאחר שישתקעו ביישובי הקבע.

 

כל הכבוד על היוזמה, ובהצלחה!