במלאת שנה לפטירתו של חברנו הבלתי נשכח, מדריך הגנת הצומח, צוריאל סנדו, התכנסנו ביום שלישי, כ"ג באדר, 9.3.2010, באולם הכנסים של משרד החקלאות בבית דגן: חבריו לעבודה  של צוריאל (או סנדו כפי שכונה בפי כל), חוקרים, אנשי חברות הכימיקלים, חקלאים ומשפחת סנדו.

בחלקו הראשון של המפגש נישאו דברים לזכרו על-ידי עומר זידאן (סגן מנהל שה"מ למקצוע ולשעבר מנהל אגף הירקות בשה"מ), ציון דר (מנהל תחום ירקות בשה"מ) ומאיר יפרח (מזכיר ארגון מגדלי ירקות). בנוסף, הוענקו למשפחת סנדו תעודה ושעון שולחני מהודר, כאות הוקרה של ענף הירקות לפועלו ולתרומתו של אבי המשפחה לקידום הענף בישראל. חלקו זה של המפגש הסתיים בדברים שנשא אייל, בנו של סנדו, שדיבר על תחושת החיסרון שהותירה פטירתו של אביו בקרב בני המשפחה והודה בשם המשפחה לחברים בשה"מ ולכל מי שסייע בארגון יום העיון.

חלקו השני של יום העיון הוקדש לנושא: "עשביית הבר של ארץ ישראל מהיבטים שונים". חלק זה נפתח בהרצאתו של פרופ' אבינועם דנין, שדיבר על "איתור מקורות מים בעזרת צמחים" . אחריו דיברה אביגיל הלר, מהמחלקה להנדסת הצומח בשה"מ, על "שילוב עשביית הבר בגן הנוי". ההרצאה הבאה עסקה ב"פרחי בר בארץ ישראל כמרעה לדבורים", והיא הוגשה על-ידי ד"ר ארנון דג ממינהל המחקר החקלאי – חוות גילת. את חלקו זה של המפגש חתמה הרצאתו של ד"ר נתיב דודאי, ממינהל המחקר החקלאי – נווה-יער, שדיבר על "מחקר ופיתוח בצמחי רפואה ובושם בישראל".

המפגש כולו הסתיים בתערוכת תמונות של פרחי בר בארץ ישראל (התמונות צולמו על-ידי סנדו צוריאל ז"ל וכן על-ידי יבל"ט שמעון ביטון ופיני שניר משה"מ).

הנחה את יום העיון ד"ר שמואל גרוס, מנהל תחום הגנת הצומח בשה"מ.

רשם: יעקב גוטליב, ממ"ר הגנת הצומח בפרחים בשה"מ