מדבר מעט ועושה הרבה

קשה מאוד לקלוט ולעכל שעל יוסטה נצטרך לכתוב בלשון עבר, שהוא איננו אתנו היום. הידיעה על פטירתו הפתאומית הכתה אותי בתדהמה, במוצאי שבת פרשת "בשלח". ביקרתי אותו בבית החולים סורוקה לפני הניתוח, והוא לחץ את ידי בחוזקה ואמר לי, "אליהו, אני עוד אחזור לתל אביב, ויש לנו עוד הרבה עבודה לעשות ביחד", אך לצערי הרב הוא לא שב.

פגישתי הראשונה עם יוסטה ז"ל הייתה לפני 11 שנים, בהיותי רכז הוועדה החקלאית עזתה (שדות נגב), ומשם החלו דרכינו להשתלב בעשייה היומיומית בארגון מגדלי ירקות ובאזור חוף כרמל.

יוסטה היה איש של חזון עם מחשבה קדימה. חרוץ מאוד, ממעט לדבר ומרבה לעשות.

קשה מאוד למצוא תמונות של יוסטה מהסיורים השונים שערכנו עמו, כי יוסטה היה צמוד למצלמה ודאג כל הזמן לצלם טבע ואת האחרים.

יוסטה היה באופיו מנהיג, וכאשר התעוררה בעיה או צמח פלונטר כלשהו, הוא היה הכתובת הראשונה לפנייה. גם קשריו האישיים וההערכות להם הוא זכה במשרדי הממשלה השונים הוסיפו כבוד ומעמד למגזר החקלאי. פיו ולבו היו שווים. הצטיין בהיגיון בריא ובשכל ישר, ידע להשרות אווירה טובה תמיד סביבו, גם כשהיו לעיתים חילוקי דעות.

אנו, שנשארנו עם כל הדאגות והמצוקות הקשות המקיפות אותנו, נזכור אותך יוסטה, ותפילתי שנמשיך את המורשת שלך ונשאב ממך כוחות נפש עצומים לעמוד בכל הצפוי לנו כדי לעבור את המשברים הפוקדים אותנו, כפי שניווטת בהם במהלך פעילותך הציבורית.

יוסטה, הפרידה שלי ממך קשה. יהא זכרך ברוך.

אלי מוגרבי

ארגון מגדל ירקות והוועדה החקלאית חוף כרמל