הנידון: שמירה על החקלאים והחקלאות בתקופת מלחמה

 

ברצוני להודות לך על מאמציך להסרת גזרות האוצר, שהיו מביאות חורבן נוסף על החורבן שכבר קיים בחקלאות בעת מלחמה, כולל סיכון לעבודות בשטח, מחסור בעובדים, קשיים בשיווק ופגיעות ממשיות בשטחים חקלאיים.

מיום כניסתך למשרד השרית אווירה אחרת, שמוסדות ומשרדים אחרים וקודמים לא הפנימו, לגבי הצורך בשינוי מעמדם של החקלאות והחקלאים. הישגיך בתחום העובדים הזרים, כולל תוספת של 9,000  עובדים, אמורים לפתור חלק מהבעיות. מאמציך להוזלת המים הם דרך נכונה להפחית בהוצאות החקלאי. במקביל חיוני להגדיל את הייצור בשוק המקומי ולהקטין את היבוא משונאינו, ובכך לסייע להישרדות החקלאות הישראלית.  

נותרה עבודה רבה, ואחד הדברים החשובים הוא ביטול הרפורמה להורדת המכסים, גם בגלל נזקיה וחוסר תכליתה וגם כי אין תמיכה שהובטחה בהתאם, וצריך להחזיר את המכסים למתכונתם הקודמת.

תבורך ואל תוותר. צריך להתייצב חזקים וקשוחים מול הניסיונות לחסל את החקלאות המקומית. יש מספיק שרים ששיתפו פעולה עם רעיונות הרסניים וזכו ששמם ייכרך בהרס החקלאות. 

יש הרבה מה לעשות במשרד החקלאות כדי לייצבו, כולל החזרת התחומים שנלקחו ממנו ובהם: 1. התכנון; 2. המים; 3. העובדים; 4. מנהלת ההשקעות; 5. מנהל מקרקעי ישראל.

ממש בדחיפות יש לשתף פעולה עם מנהלת "תקומה", בכל הקשור לשיקום היישובים בעוטף עזה. החקלאות היא פרנסתם של רוב התושבים באזור, ובלעדיה לא יוכלו לחזור לבתיהם. לפני הכול יש לתקן את העיוות של גריעת הטבות מארבעת היישובים במרחק של 7,400-7,200, בהם אוהד, צוחר, תלמי אליהו ושדה ניצן, אחרי קיפוחם במשך שנים רבות, כולל אי מתן הנחות בארנונה ואי הקמת ממ"דים ותשתיות ליישובים.

ושוב תודה לך והערכה. בשקט שלך וביושר שלך ננצח, לטובת עם ישראל.

 

                    בכבוד רב

מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות