שר החקלאות, שלום שמחון, סיים את תפקידו במשרד החקלאות בימים אלה ושודרג להיות שר התמ"ת. חלום חיים הוא לצאת ממשבצת החקלאות ולקבל משרד גדול ומשמעותי כמו התמ"ת, ועכשיו הוא השר של המדינה כולה ולא רק שר החקלאים.
הקדנציות של שלום שמחון, ובמיוחד האחרונה, לוו ברדיפה של התקשורת. בכל נושא שניסה לקדם הלבישו עליו ניגוד עניינים, כמושבניק בעל משק בצפון, כצרכן מים, ורק דבר אחד שכחו: לא יכול להיות שר מקרב החקלאים שלא תהיה לו נגיעה לכל אחד מהנושאים הללו מתחום היומיום של החקלאות. אכן, יש מחיר לשר מכהן במשרד מקצועי הבא מתוך התחום שעליו הוא מופקד, וחבל, כי אין מחיר לידע שהוא מביא איתו.
 
אני מלווה את שלום מאז היותו מזכיר תנועה, ואני יכול להגיד שהוא היה השר הטוב ביותר לחקלאות ולחקלאים או בין הבודדים הטובים ביותר. שלום לא נח לרגע, קידם נושאים חשובים בתחום החקלאות, ביצע רפורמות גדולות. עבד מבוקר עד ערב, קשור לשטח ולאנשים, מכיר אותם בשמותיהם ובמצוקותיהם, בעל אוזן קשבת לארגונים ולתנועות, שהרי משם שאב את כוחו. אנו מכירים היטב את חותמו במשרד החקלאות, ויהיה קשה בלעדיו.
גם בלשכתו פעלו אנשים נכונים ומקצועיים, עליזה ה"קטר", יוסי ישי, מנכ"ל המשרד החרוץ והחכם, ועוד רבים אחרים. צוות מזיז הרים, מהטובים מבין צוותי המשרדים של הממשלה.
 
השקפתו של שלום היא לבנות לחקלאים הסכמים והסדרים לטווח ארוך. בנושא המים זה עבד חלקית, כי ההסכם שם בצד את "תפוח-האדמה הלוהט" של חלוקת מים וקרקע והסדרה וביטול של מכסות המים המיתולוגיות בתוך האגודות. הנושאים הללו ייוותרו לטיפולה של השרה החדשה, אורית נוקד. אני כמעט בטוח שגם היא לא תעיז לגעת בהם, ולבסוף רק הזמן וכורח המציאות ימצאו להם פתרון.
לצערי הסכם העובדים הזרים הרבה פחות מוצלח, כי בפועל לא ניתן לפגוע במכסה בלא פתרונות אמיתיים. תקציבים למיכון חוסך כוח אדם זה טוב, אבל רחוק מלהיות תחליף, כי התקוות להכניס מיכון חליפי רחוקות עד בלתי אפשריות, וחלופה לעובדים הזרים אין בנמצא.
 
אני מאחל הצלחה לשרה אורית נוקד, ונקווה שתתרום את כישוריה, הבנתה ויוזמותיה לטיפול בבעיות שנותרו פתוחות במשרד. אנו נגיש לה סיוע ככל הנדרש, ונקווה שתקדם את המשרד בתבונה ובתעוזה ותהיה גם היא שרת החקלאים כקודמה.
מאיר יפרח