לא תמיד יש הערכה לטיפול בנושאים שנופלים בין הכסאות, לטיפול ארוך ומתיש מול שופט, עורכי דין, כונס נכסים, מפרק, תקנות, חוקים, הסכמים, הרבה הרבה פרטים, ובעיקר אנשים פגועים במצוקה והרבה כעסים. ככה נראה הטיפול המתמשך בכספים של מגדלי אגרקסקו.

נכון שחברת אגרקסקו כשלה להישרד כגוף של החקלאים, ואת התוצאות נראה בטווח ארוך, ויש סימנים לנזק כבר כיום, אבל אלה החיים, ואת הגלגל לא נוכל להחזיר לאחור.

 

כספי המגדלים שעבדו עם אגרקסקו בקריסתה, אשר הוקפאו אצל הנאמן בסכום של 28 מיליון ש"ח, החלטות תמוהות בבית המשפט בנושא קניין וחוסר הבנה מיהם מועצת הצמחים והארגון, כל אלה הובילו למהלך הנכון של שכירת עורך-דין מייצג שיטפל בנושא מטעמנו באופן צמוד, עו"ד ליאור דגן. למרות הטענות על אורך הזמן שלקח לפתרון הבעיה, נשאר לי בסופו של דבר להודות על הטיפול והעקשנות המקצועית להביא לתוצאה סבירה, שהיא כיום סכום של 22 מיליון ש"ח, ועל השאר צריך להמשיך להיאבק.

תודתי למגדלים, שלמרות הלחץ והרצון לקבל את הכספים מוקדם ככל האפשר, גילו הרבה סבלנות.

 

אז לא לשכוח, קל מאוד להשמיץ, וביום-יום כולנו יודעים לשחוט את כל הפרות הקדושות, אבל בל נשכח מי לבסוף עושה את העבודה ומביא לתוצאות, מה עושה מועצת הצמחים ומה זה ארגון. הוכחנו שוב שאפשר וצריך להיאבק ולהצליח. יש גופים שדיברו הרבה על הכספים האלה, ובפועל לא עשו דבר. אז לפחות עכשו שישתקו ויתביישו, כי בוודאי לא היו בעניין.

 

אני מאחל למגדלי הירקות, לכלל החקלאים ומשפחותיהם, לכל העושים במלאכה, בהדרכה, במחקר, במשתלות ובחברות הזרעים, לכל התורמים להצלחת החקלאים ולרווחתם, שיהיה לכולכם חג פסח שמח, ובתקופה הלא כל כך קלה שלפנינו (ומתי קל לנו?), שנדע לשמור על היחד, כי שם מקור כוחנו והצלחתנו.

 

מאיר יפרח