המגירות של נערי האוצר מלאות בגזירות ששבות ומועברות לכל שר אוצר חדש ולכל שר חדש אחר, וכך גם בחקלאות. תמיד מלווים שר חדש עם בלוני ניסוי למזימות של הפרטה, מיסוי חדש וכדומה, כי "סתם" התייעלות לא מדברת לאנשי האוצר בימינו. הדברים השתנו. לא מה שהיה הוא מה שיהיה, אלא הר של סיסמאות נבובות. הפריטו חשמל, נמלים, מים, מחצית ים המלח, בנקים, ומה יצא, שמכל הדברים הטובים שהיו, קיבל האזרח רק תוצאות קשות והשלכות חמורות יותר.
ובאותה רוח, יש 14 משפטנים במשרד החקלאות, אז מייצרים להם תעסוקה, ברוח "בואו ונפריט". עכשו הגיעו למכון וולקני, שבמשך שנים הוא אחד הכלים החיוניים לחקלאות ישראל, המשרת את החקלאים ומקדם אותם לרמות המעוררות קנאה והתפעלות בכל העולם בתחומים רבים, כגון זנים חדשים, פתרונות מהפכניים בהדברת מחלות ומזיקים ובאחסון, שיטות גידול חדשות, שלא לדבר על בנק הגנים לצמחי ארץ ישראל, ופתאם נוחת עליו הרעיון של הפרטה.
אז שרת החקלאות, אורית נוקד, קבלי נקודת זכות ראשונית, על יציאתך חוצץ כנגד כוונה זו. כפי הנראה מניסיון החיים הפרלמנטרי שעברת, כבר נוכחת שלא כל מה שרוצים באוצר זה נכון, ולכן אני מברך אותך על עמדתך זו. נקווה שגם תמשיכי ותתמידי בהתנגדותך לכוונה זדונית זו, להפריט את מכון וולקני ואת המו"פים ברחבי הארץ, שצוותיהם עושים עבודת קודש בחקלאות יום יום, שנותנים משענת חיונית לחקלאות, שגם כך הולך ונעשה קשה להתפרנס ממנה.
אנו מברכים אותך בהצלחה, ובטוחים שאם תשמרי על החקלאות והחקלאים גם בנושאים אחרים, כמו מים, עובדים, מחקר ופיתוח, הדרכה ציבורית ופרטית, השקעות, ביטוח ועוד נושאים רבים אחרים – נמשיך ונתמוך בך ונברך אותך לכל אורך הדרך.
 
מאיר יפרח