קשה להבין מדוע החליטה רשות המים להטיל קנס חריג ולא הגיוני על חקלאי הנגב המערבי, בשיעור של 30 מיליון ש"ח, כיוון שנאלצו לחרוג ממכסות המים עקב בצורת באזור זה. אין גבול לחוצפה, מוציאים מהחקלאים כסף שאיננו, וגם את הנשמה. כל אשמתם של החקלאים היא שנאלצו לחרוג ממכסות המים במשך שלושה חודשים ללא גשם, מצב שדרש השקיה מעבר לתכנון. ככה פתאם עלתה במוחם של קובעי המדיניות הברקה, והמציאו קופה. אפילו במחיר של השוק האפור ניתן לרכוש מים ב-4 שקל לקוב. גם כאשר המדינה שילמה פיצוי לחקלאים על אי שימוש או קיצוץ במים, שולם להם סכום של 2.5 ש"ח לקוב בלבד.
היעלה על הדעת שיש גידול חקלאי שיכול לשלם קנס כזה? זהו שוד לאור היום. לצערנו החקלאים, ולא רק הם, נשלטים על-ידי גופים חסרי חמלה ורגש, וצחוק הגורל שבדיוק אותם אזורים הפכו, תוך ימים אחדים מהחלטה אומללה זו, ליעד בלתי פוסק לירי מרצועת עזה וגם לפגיעה בנפש.
החקלאים ייאבקו באופן דמוקרטי כדי לבטל קנס זה, אשר הוחלט באופן חד צדדי כמחטף, ללא הודעה והתראה מראש. פשוט לא ישולם הקנס, גם אם נגיע לערכאות משפטיות.
בל נשכח, אילו הייתה המדינה עושה את המוטל עליה והיינו כיום עם 500 מיליון קוב מים מותפלים, הרי שהבעיה לא הייתה קיימת. כך גם הצורך הדחוף לערוך סדר במכסות המים ולהקצות אותם לחקלאים בלבד, סדר שהיה פותר מצבים מעין אלה.
אני מקווה ששנת 2012 תהיה שנת מפנה בעשיית סדר במכסות המים, והאחראים על האכיפה של חלוקת המים יבצעו תפקידם, כפי שסוכם עם משרד החקלאות ועם רשם האגודות. לא נרפה עד שההפקרות בתחום זה תיפסק, עד שאחרון החקלאים הפעילים יוכל להשתמש במכסות המים, כפי שראוי וצודק להיעשות.
המטרה היא התפלת מים בהתאם לביקוש, לכל דורש ובמחיר עלות, ואז הנגב יפרח, היצוא יגדל, התוצרת לשוק המקומי תהיה במחירים סבירים, שעה שהעולם משווע לצריכת מזון טרי. אז בבקשה להוריד חסמים ולצאת מהקופסה. תנו לחקלאים לחיות, ובעיקר מוטב לחבק אותם.
 
מאיר יפרח