בארץ לא לומדים מהניסיון ומגיעים להחלטות פופוליסטיות, שלמעשה לא ניתן לבצען. ההצעה הזו קבורה במגירות האוצר, וזה כעשרים שנה, מדי כמה שנים, מגיע מישהו ו"מאוורר" אותה, ולאחר ששוב מבינים כמה היא הרת-אסון לרוב השכבות באוכלוסייה ובלתי ניתנת לביצוע, מחזירים אותה למגירות, עד לפעם הבאה.

דווקא כאשר חלקים הולכים וגדלים באוכלוסייה מתקשים לפרנס את משפחותיהם, פונים הקברניטים לנגוס בפירות ובירקות, המוצרים הכי בסיסיים, הכי בריאים לכל בני המשפחה, והופכים אותם ליותר ויותר קשים לצריכה.

המע"מ על ירקות ופירות הפך אצל האוצר למלחמת יוקרה. נערי האוצר, ובראשם שר האוצר החדש, מבקשים במחי-יד לדרוס את החקלאים, הסיטונאים והשכבות החלשות, ולצורך זה אינם בוחלים באיומים ובפיתויים: איום בהגדלת המע"מ לכלל האוכלוסייה בחצי אחוז נוסף ובקיצוץ בקצבאות, מול פיתוי למתן תקציבים מיוחדים וחד-פעמיים לשכבות החלשות.

מה שמנסה שר האוצר לעשות הוא לקומם את כולם נגד החקלאים, כי "בגללם" יוטל עול נוסף על הציבור.

הסרת הפטור ממע"מ תחסל את החקלאות, תחסל את הסיטונאות, תחסל את השכבות החלשות. התוצאה של מע"מ על ירקות ופירות היא אחת: הראשונים לספוג אותה יהיו החקלאים, שלא יהיה להם ממי לגבות תוספת זאת, כאשר גם כך, רבים מהחקלאים על גבול הרווחיות, וזה יפיל אותם סופית.

אנו סומכים על הנציגים של השכבות החלשות ועל ידידי החקלאים, כמו סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן, יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, ושר הפנים, ח"כ אלי ישי, ומצפים ממפלגת העבודה ומשר החקלאות שלא יתנו לגזירה זו לעבור, כמו מעוד נציגי ציבור רבים וטובים, שיעשו הכל כדי לטרפד הצעה זו ולהסירה סופית מסדר היום הציבורי.

אני מודיע בזאת לשר האוצר, עד כאן! לא ניתן שגזירה זו תקום. נפעיל את כל הכוחות, הקונים, הסיטונאים, הרשתות, החקלאים. כולנו נצא נגד הצעה זו כגוף אחד. נצא למאבק בלתי מתפשר, לאם כל המאבקים. מי שרוצה להיכשל, שינסה אותנו.

מאיר יפרח