איש של אנשים

 יוסטה ידידי,

הכרתי אותך יוסטה רק לפני שנתיים, עם כניסתי לעבוד באגף הכלכלה של התנועה הקיבוצית. היינו נפגשים אחת לכמה ימים, ואתה לימדת אותי את רזי החקלאות הישראלית.

עם הזמן למדנו להכיר אחד את השני ויצרנו יחסי אמון ועבודה משותפים. למדתי להכיר אותך כאדם צנוע, ישר, שליבו ופיו אחד הם.

לא פחדת להתמודד עם אתגרים גם כשאחרים לא הסכימו אתך. היית איש של אנשים. ידעת לגעת בהם ולדבר על ליבם. הייתה לך היכולת לגשר ולפשר על בעיות שנוצרו. היית איש חזון, עם יכולת נדירה לראות למרחקים.

אתה חקלאי בחסד עליון ובכל רמ"ח אבריך. אהבת ותמכת בחקלאות על כל מגזריה. התאחדות חקלאי ישראל הייתה חשובה לך מאוד, והאמנת שבלי התאחדות של כל חקלאי ישראל יהיה קשה מאוד להגיע להישגים. היו לך עוד תוכניות רבות, כיצד להוביל את החקלאות בישראל, אך לצערי לא יצא לך להוציאם אל הפועל.

דלתך תמיד הייתה פתוחה. הייתי בא להתייעץ אתך על הבעיות שהתעוררו, כי ידעתי שרק אתה בדרכך השקטה, ההגיונית והחכמה תוכל לתת לי עצה טובה.

 בשיחות שהיו לנו על כוס אספרסו קצר, שכל כך אהבת, גליתי את הפן האישי שלך. איש ספר, צלם ואוהב צילום בחסד. קשה שלא להתפעל מכל התמונות התלויות במשרדך, אותן תמונות שצילמת בסיורים הרבים שערכת ברחבי הארץ. וכשהיינו מדברים על המשפחה ועל קולנוע וטלוויזיה, היית זורח מרוב אושר. כל-כך היית גאה במשפחתך.

אזכור אותך תמיד יוסטה ידידי עם האספרסו ועם המצלמה, ובעיקר עם החיוך הרחב.

בהרבה כאב

איתמר שוויקה – אגף הכלכלה

התנועה הקיבוצית